ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان
سرخط خبرها

دلیل انفجار‌های شب گذشته در مزارشریف چه بود؟

  • کد خبر: ۱۹۳۶۸۸
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
دلیل انفجار‌های شب گذشته در مزارشریف چه بود؟
در پی شنیده‌ شدن صدای دست‌کم دو انفجار و درگیری مسلحانه در شهر مزارشریف، مرکز استان بلخ، طالبان محلی روایت‌های متفاوت از این رویداد به رسانه‌ها داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، عطا‌الله زید، سخنگوی استاندار طالبان در بلخ گفته است که رویدادهای شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۸ آبان) ناشی از انفجار مخزن گاز در جریان آتش‌سوزی در یک خانه بوده است.

زید ادعا کرده است که آتش‌سوزی در ابتدا بر اثر اتصال برق در یک خانه در حوزه‌ ۱۱ امنیتی رخ داده و سپس به انفجار مخزن گاز منجر شده است. 

به‌گفته‌ی او، آتش‌سوزی توسط تیم‌های آتش‌سوزی مهار شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی طالبان در شهر مزارشریف که خواسته نامش در خبر ذکر نشود، گفته است که انفجار در یک ذخیره‌گاه مهمات قطعه واکنش سریع طالبان رخ داده است.

به‌گفته‌ این منبع، بر اثر اتصال برق، چندین سرگلوله‌ راکت در ذخیره‌گاه مهمات قطعه واکنش سریع در نزدیکی ریاست استخبارات منفجر شده است.

در همین حال شب گذشته ساکنان شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ از وقوع دست‌کم دو انفجار پی‌هم و درگیری مسلحانه در مربوطات این شهر خبر دادند.

ساکنان مزارشریف در این باره گفته‌اند که به دنبال این انفجارها، صدای درگیری مسلحانه را نیز شنیده‌اند و شاهد افزایش رفت‌وآمد پلیس طالبان و آمبولانس‌ها بوده‌اند.

منبع: اطلاعات روز، طلوع نیوز

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->